Announcement

Collapse
No announcement yet.

Verbatim 16x

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djdave
    Junior Member
    Junior Member
    • Jan 2007
    • 2

    Verbatim 16x

    Hej

    Ny på forumet här.

    Mitt problem är såhär:

    Jag har en Nec 3550a och använder mig av Nero 7 premium.
    Har alltid använt mig av Verbatims 16x Dvdr- skivor köpta på wesellcd och det har fungerat bra.

    Mina skivor tog slut och jag beställde 50 st nya Verbatim 16x Dvdr- från samma ställe.

    Skulle bränna några filmer och det stod i Nero att det var "succesfully" provar att stoppa in skivan i min andra dvd-spelare(då jag vill testa innan jag raderar från hårddisken) och ingenting händer, syns inte att det är en skiva i enheten.

    Provade den i Nec brännaren och där syns den men går inte att spela.
    Brännde tre filmer med ett annat märke och det fungerade kanon, och cd-r skrivor med Verbatim fungerar prima.
    Har nu provat minst 10 st och ingen har fungerat.
    Har svårt att tänka mig att det skulle vara fel på alla skivor då jag provat från båda 25 packen.

    Kan det vara firmware eller så=)

    Tacksam för svar!

    Mvh

    David
  • cynthia
    Super Moderatress
    • Jan 2004
    • 14278

    #2
    Hej och välkommen till forumet, djdave!

    Har självt använt Verbatim -R skivor de senaste åren men för någon månad sedan började skivorna att hacka/hoppa i spelaren. Läst en del andra forum och det verkar som om kvaliteten på de här skivorna har sjunkit rejält. Tittade också på en del brännare från olika tillverkare och hur bra de brände Verbatim -R skivor och alla hade mer eller mindre stora problem med de här skivorna. Så det hade inte hjälp att skaffa en ny brännare. Försöke också med "hackade" firmwares men resultet var lika dåligt som förut.

    Jag bytte till Verbatim +R skivor och de har fungerat helt utan problem. En gång i tiden var + skivorna dyrare än - skivorna - men idag är det samma pris.

    Comment

    • bletch
      Boss Feeble
      • Feb 2006
      • 122

      #3
      Hej, tråkigt att höra att du haft problem med Verbatims dvdr- skivor!
      Jag har köpt massor av Verbatim DVDR+ från Wesell cd och dessa har fungerat perfekt.
      Köp + skivor istället, det är mitt råd.
      Det är bara att hoppas att dem inte blir lika dåliga som minus skivorna !

      Ha det
      M-O-O-N, that spells Tom Cullen

      Comment

      • djdave
        Junior Member
        Junior Member
        • Jan 2007
        • 2

        #4
        Tack för svaren!
        Ska prova med + skivor istället.
        Men ska avvakta lite.

        För jag hade e-post kontakt med en kille på wesellcd.com och till slut skickade han en retur sedel till mig där jag skulle skicka med dom obrända och dom brända som det blivit fel med, så vi får se vad som händer.

        Men än en gång tack för svaren!

        Mvh

        Djdave

        Comment

        Working...
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎